پول جمع‌کردن به سیاق گوفاندمی

پلتفرم جمع‌سپاری مالی و مورد اعتماد مردم

0

گوفاندمی (GoFundMe) یک پلتفرم جمع‌‌سپاری غیر‌انتفاعی است که به افراد امکان می‌دهد برای موقعیت‌های مختلفی مانند رویدادهای زندگی از قبیل جشن‌ها و فارغ‌التحصیلی‌ها تا شرایط چالش‌برانگیز مانند تصادفات و بیماری‌ها پول جمع کنند.

استارتاپ‌هایی که در حوزه تامین بودجه برای کارهای مختلف اعم از راه‌اندازی کسب‌و‌کار، تامین هزینه‌ها و غیره بنیانگذاری شده‌اند، می‌توانند الهام‌بخش کارآفرینان دیگر در این حوزه باشند.

برای مثال، گوفاندمی (GoFundMe) یک پلتفرم جمع‌‌سپاری غیر‌انتفاعی است که به افراد امکان می‌دهد برای موقعیت‌های مختلفی مانند رویدادهای زندگی از قبیل جشن‌ها و فارغ‌التحصیلی‌ها تا شرایط چالش‌برانگیز مانند تصادفات و بیماری‌ها پول جمع کنند.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، بیش از ۵میلیارد دلار در این پلتفرم برای بیش از ۲میلیون کمپین فردی و ۵۰ میلیون کمک مالی پول جمع‌آوری شد. برای کمپین‌های شخصی در آمریکا، کانادا‌ و انگلستان، گوفاندمی یک پلتفرم رایگان است.

این شرکت در کالیفرنیا واقع شده ‌و دفاتری در سن‌دیگو و دوبلین داشته و در فرانسه، اسپانیا، آلمان‌ و انگلستان نیز فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط براد دامپ‌هاوس و اندرو باستر بنیانگذاری شد. هر دو در گذشته یک وب‌سایت به نام پی‌گر را بنیانگذاری کرده بودند که به اعضا امکان می‌داد خدمات خود را به عموم مردم بفروشند.

دمپ‌هاوس و باسلتر در سال ۲۰۰۸ این وب‌سایت را تحت نام «کریت‌افاند» ایجاد کردند اما بعدا با افزودن به‌روز‌رسانی‌های متعدد به این وب‌سایت نام آن را به گوفاندمی تغییر دادند.

این استارتاپ بزرگ‌ترین پلتفرم جمع‌سپاری را دارد که از سال ۲۰۱۰ بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. گوفاندمی هر ماه بیش از ۱۴۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت می‌کند.

سال ۲۰۱۶، این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. پس از مدتی بنیانگذاران تصمیم گرفتند سهام زیادی از شرکت را به اکسل پارتنرز و تکنولوژی کراس‌اور ونچرز بفروشند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ کراود‌رایز را خریداری کرد.

گوفاندمی به کاربران امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را بسازند و با آن کسب درآمد کنند. در طول این روند، اعضا می‌توانند علت درخواست کمک مالی و مقداری که می‌خواهند کمک مالی دریافت کنند‌ را توضیح دهند و عکس‌ها و ویدئوها را آپلود کنند.

پس از ایجاد سایت، گوفاندمی به کاربران امکان می‌دهد تا پروژه‌ خود را با افراد از طریق لینک‌های شبکه اجتماعی یکپارچه (فیس‌بوک، توییتر و غیره) و ایمیل به اشتراک بگذارند. سپس افراد می‌توانند از طریق این وب‌سایت و با استفاده از کارت اعتباری یا کارت دبیت کمک مالی را پرداخت کرده و پیشرفت را پیگیری کنند.

افرادی که کمک مالی می‌کنند نیز می‌توانند در وب‌سایت و به پشتیبانی از پروژه نظرات خود را ارسال کنند. اگر کاربر هیچ کمک مالی دریافت نکند، هیچ هزینه‌ای از او دریافت نمی‌شود. پردازشگران پرداخت ۲٫۹ درصد و ۰٫۳ دلار از هر تراکنش گوفاندمی را مطالبه می‌کنند.

گوفاندمی یک پلتفرم جمع‌‌سپاری غیر‌انتفاعی است که به افراد امکان می‌دهد برای موقعیت‌های مختلف پول جمع کنند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، بیش از ۵میلیارد دلار در این پلتفرم برای بیش از ۲ میلیون کمپین فردی جمع‌آوری شد

گوفاندمی یک شیوه منحصربه‌فرد برای جمع‌سپاری است زیرا آنها یک وب‌سایت جمع‌سپاری مبتنی بر انگیزه نیستند. با اینکه امکان ایجاد پروژه‌هایی را فراهم می‌کند که برای تامین بودجه سایر پروژه‌ها برای موسیقیدانان، مبتکران و غیره هستند، این مدل کسب‌و‌کار امکان کمک مالی به مشکلات شخصی و اتفاقات زندگی از قبیل صورتحساب پزشکی را فراهم می‌کند.

به علاوه گوفاندمی یک بخش ویژه دارد که به طور خاص برای کاربرانی در نظر گرفته شده ‌که سعی دارند برای تامین هزینه‌های شهریه خود درآمد کسب کنند. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهریه شامل کمک به کاربر برای کسب ۲۵هزار دلار برای پرداخت شهریه دکترای او‌ست.

این استارتاپ از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی دادن درباره کمپین‌ها استفاده می‌کند. گوفاندمی در سال ۲۰۱۵ دانیال پفیفر را به عنوان مسئول ارشد سیاست‌ها و ارتباطات استخدام کرد. او در گذشته مشاور رئیس جمهور اوباما بود و در سال ۲۰۱۷ این شرکت را ترک کرد.

در سال ۲۰۱۵، گوفاندمی اعلام کرد که این سایت دیگر از بودجه دفاع حقوقی در پلتفرم خود پشتیبانی نمی‌کند. این خبر زمانی منتشر شد که سایت به دلیل دفاع از Sweet Cakes توسط ملیسا، یک نانوایی که به خاطر امتناع از پخت کیک برای یک جشن عروسی جریمه شده بود، بودجه خود را به حالت تعلیق درآورده بود.

در سال ۲۰۱۷ این شرکت اعلام کرد که دیگر برای کمپین‌های فردی آمریکا، کانادا و انگلستان به ازای هر کمک مالی هزینه ۵ درصدی مطالبه نخواهد کرد و در عوض برای پشتیبانی از وب‌سایت از انعام اهداکنندگان استفاده می‌کند. اما هزینه پردازش برای پرداخت‌های کارت اعتباری آنلاین همچنان اخذ می‌شود.

گوفاندمی جوایز متعددی را دریافت کرده است مانند جایزه بهترین محل کار در حوزه فناوری ۲۰۱۷، بهترین محل کار، بهترین شرکت‌های کوچک و متوسط ۲۰۱۷، بهترین محل کار متوسط ۲۰۱۶٫ گوفاندمی یک برنامه دارد که در آن کارمندان یک کمپین را که برایشان الهام‌بخش است، انتخاب می‌کنند. سپس گوفاندمی ۱۰۰۰ دلار به آن کمپین اهدا می‌کند.

سال ۲۰۱۵، این شرکت بیش از ۵۰۰هزار دلار بازگشت سرمایه داشت. کارمندان این شرکت هر سال به عنوان مزایای برنامه تندرستی ۶۰۰دلار دریافت می‌کنند. از این پول می‌توان برای عضویت در باشگاه ورزشی، تجهیزات ورزشی، ماساژ و رژیم غذایی استفاده کرد. این استارتاپ به طراحی محیط کار خود بسیار توجه کرده به طوری‌که دفتر آن یک محیط کار جمعی و همکارانه است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.