نوستالژی مادر و فرزندی

آخر هفته شگفت‌انگیز یک برند مواد غذایی

0

برند Jus-Rol که در زمینه تولید خمیرهای یخ‌زده و محصولات غذایی نیمه‌آماده فعالیت می‌کند، در یکی از کمپین‌های اخیر تبلیغاتی خود، با تکیه بر نوستالژی رابطه مادر و فرزندی، یک آخر هفته شگفت‌انگیز را پیشنهاد می‌کند.

برند Jus-Rol که در زمینه تولید خمیرهای یخ‌زده و محصولات غذایی نیمه‌آماده فعالیت می‌کند، در یکی از کمپین‌های اخیر تبلیغاتی خود، با تکیه بر نوستالژی رابطه مادر و فرزندی، یک آخر هفته شگفت‌انگیز را پیشنهاد می‌کند.

این کمپین که در قالب یک آگهی چاپی ارائه شده است، تصویری از یک مادر و فرزند را به نمایش می‌گذارد که در انتهای آن نیز غذاهایی با خمیرهای آماده این برند دیده می‌شوند.

نوستالژی یکی از مهم‌ترین موتیف‌هایی است که به‌راحتی می‌تواند با انسان رابطه برقرار کرده و احساسات آنها را تحت تأثیر قرار دهد. خصوصا اگر احساسی که انتقال می‌دهد، مربوط به دوران کودکی باشد، قطعا تأثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

تجربه آماده‌کردن یک غذا به همراه مادر در سنین کودکی، تجربه‌ای است که بیشتر افراد آن را داشته و از آن به عنوان یک خاطره شیرین یاد می‌کنند. تمرکز کمپین مذکور نیز بر همین خاطره بوده و قطعا بسیاری از افراد، با دیدن تصویر فوق، خاطرات شیرینی را که در کودکی با مادر خود از سر گذرانده‌اند، به یاد خواهند آورد.

سیاه و سفید بودن تصویری که از یک مادر و پسر دیده می‌شود، جنبه خاطره‌انگیزی را بسیار قوی‌تر جلوه می‌دهد، زیرا یک تصویرسیاه و سفید عموما مربوط به گذشته بوده و از همین رو نیز بسیاری از افراد با دیدن آن یاد دوران گذشته و خصوصا کودکی خود می‌افتند.

در ادامه نیز عبارت «یک آخر هفته شگفت‌انگیز» تداعی‌گر روزهایی است که بسیاری از افراد با مادر خود آشپزی کرده‌اند و اکنون می‌توانند با غذاهای برند Jus-Rol این خاطره را برای خود زنده کنند. تصاویری که از قطعات مختلف غذا در پایین تصویر دیده می‌شود نیز نشان‌دهنده چند نوع غذای ساده و دوستانه است که می‌توانند یک وعده غذایی ساده در کنار اعضای خانواده باشند.

کنتراست جالبی که بین دو بخش سیاه و سفید و رنگی این تصویر ایجاد شده نیز از دیگر شاخصه‌های تبلیغ به شمار می‌رود، به این معنا که پلی بین گذشته و زمان حاضر ایجاد کرده است: با محصولات غذایی Jus-Rol گذشته را به حال بیاورید! طعمی مانند آنچه در کودکی با مادر خود تجربه کرده‌اید، می‌تواند در دنیای کنونی نیز تکرار شود.

ضمن اینکه این برند به طور غیرمستقیم، از مخاطبان خود می‌خواهد که این تجربه را با فرزندان و دیگر اعضای خانواده خود نیز به اشتراک گذاشته و با محصولات غذایی آن، یک خاطره شیرین را برای آینده کودکانشان ترسیم کنند. 

نکته دیگری که می‌توان از تبلیغ مورد نظر دریافت کرد، خصوصیت نیمه‌آماده بودن محصولات آن است؛ یعنی با یک خمیر شیرینی و یا یک خمیر پیتزای این برند، می‌توان به سرعت یک غذای سریع را آماده کرد و در عین حال طعم و مزه‌ غذاهای کودکی را به دست آورد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.