نمایشگاه‌داری، حربه بازاریابی هواوی

0

 این برند که در سال‌هایی نه‌چندان دور، برندی ناشناخته به شمار می‌رفت، با در پیش گرفتن راهکارها و استراتژی‌های منحصر‌به‌فرد خود توانست در ردیف مشهورترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند قرار گیرد، به طوری که بعد از برندهای معروف اپل و سامسونگ در ردیف سوم بازارهای جهانی قرار گرفته است، به همین دلیل نیز در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی این شرکت پرداخته می‌شود تا نحوه تبدیل آن به یک برند برجسته و معتبر روشن‌تر شود.

  •   تمرکز بر بازاریابی محلی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برند هواوی در ابتدای فعالیت خود در راستای برند‌شدن در پیش گرفت، تمرکز بر بازارهای محلی بود. این شرکت به‌خوبی دریافته بود که برای دستیابی به یک هویت تجاری، نیاز به شناخته‌شدن دارد، به همین دلیل نیز در وهله اول به جای رقابت با برندهای مشهور و حضور در عرصه بین‌المللی، حضور در بازارهای محلی و کوچک‌تر را در دستور کار خود قرار داده و برای این منظور نیز به شناخت نیازها و علایق بازارهای کوچک‌تر جهان پرداخت. شناخت ویژگی‌های فرهنگی مردم کشورهای مختلف باعث شد تا این برند بتواند مطابق با مخاطبان محلی خود، برنامه‌های تبلیغاتی متنوعی را در عرصه‌های محیطی و دیجیتال تدارک دیده و کم‌کم به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق گوشی‌های همراه هوشمند شناخته شود. در واقع برند هواوی در ابتدا تمرکز اصلی خود را روی بازارهای کوچک‌تر قرار داده بود تا بتواند نام تجاری خود را در بین مصرف‌کنندگان محیط‌های کوچک‌تر به یک برند معتبر تبدیل کند و بعد از این مرحله بود که فعالیت‌های بازاریابی خود را در عرصه بازارهای بین‌المللی و در رقابت با دیگر برندهای معروف شروع کرد.

  •   همکاری با سلبریتی‌ها

هواوی در راستای جهانی‌شدن، از سلبریتی‌ها نیز غافل نبوده و از اهمیت آنها در شناساندن و تثبیت یک نام تجاری آگاه بوده است، بر همین اساس نیز این برند همکاری خود را با چهره‌های معروف سینمایی آغاز کرده و بسیاری از ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند خود را از طریق این چهره‌ها به مخاطبان جهانی خود معرفی کرده است. چهره‌های محبوب سینمایی و هنرمندان برجسته همیشه طرفداران زیادی در سطح جهان دارند که به داشته‌ها و علایق آنها توجه نشان داده و از آن پیروی می‌کنند، به همین دلیل نیز دیده‌شدن یک گوشی هوشمند برند هواوی در دستان این افراد شناخته‌شده، تأثیر مثبتی بر مخاطبان این برند داشته و باعث اعتماد بیشتر آنها به این نام تجاری خواهد شد. هنری کاویل و اسکارلت یوهانسون از جمله چهره‌هایی بودند که برند هواوی برای نشان‌دادن قابلیت‌های دوربین گوشی‌های مدل P9 خود از آنها استفاده کرده و بازخورد مناسبی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده بود. همچنین در سال‌های اخیر لیونل مسی، یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان، به عنوان سفیر جهانی این برند معرفی شده بود و این نکته نیز در تثبیت و موفقیت این نام تجاری بسیار تأثیرگذار بود.

  •   برپایی نمایشگاه‌های بزرگ

بسیاری از محققان علم بازاریابی و برندسازی معتقد هستند که یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت برند هواوی در طی مدت زمانی نه‌چندان طولانی، برپایی نمایشگاه‌های بزرگ به منظور معرفی محصولات جدید بوده است. از آنجایی که در نمایشگاه‌های بزرگ، بسیاری از شرکت‌های فعال تجهیزات ارتباطی شرکت می‌کنند، برپایی چنین همایش‌هایی در سطح جهانی باعث شهرت بیشتر برند هواوی شده است، خصوصا که این نمایشگاه‌ها در رسانه‌های معروف و شبکه‌های اجتماعی نیز تقویت شده و طیف زیادی از مخاطبان خاص و عام در جریان تحولات جدید محصولات آن قرار می‌گیرند. می‌توان گفت برپایی نمایشگاه یکی از روش‌های بسیار عالی و موفق در جریان شناساندن یک برند، ارتقای محصولات آن و نشان دادن دستاوردها و نوآوری‌های آن به شمار می‌رود و برندی مانند هواوی نیز به خوبی از این فرصت‌ها برای ارتقا، حفظ و تثبیت نام تجاری خود سود می‌جوید.

  •   همگام با قافله سریع دیجیتال

امروزه فناوری دیجیتال یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی برندهای مختلف به شمار می‌رود که با توجه به قدرت رسانه‌ای گسترده‌ای که دارد، مخاطبان زیادی را از نقاط مختلف جهان هدف قرار می‌دهد، بر همین اساس نیز برند هواوی با این تکنولوژی جدید همگام بوده و با طراحی برنامه‌های تبلیغاتی هدفمند که قابلیت اجرا در گوشی‌های همراه را دارند، از این قافله فناوری عقب نمانده است. در همین راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات این برند، طراحی و اجرای ویدئوهای تبليغاتی در گوشی‌های همراه است که از طریق نرم‌افزاری موسوم به iClick صورت گرفته و مخاطبان مجازی زیادی را به دیدن این ویدئوها دعوت می‌کند.

  •   تصرف زمین با بیلبوردهای فراوان

در کنار تبلیغات گسترده‌ای که برند هواوی در فضای دیجیتال انجام می‌دهد، تبلیغات سنتی و خصوصا تبلیغات خیابانی از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این برند به شمار می‌روند، به طوری که در سراسر اروپا کمتر شهری است که خیابان‌های آن از بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی این برند خالی باشد. در واقع اروپایی‌ها نمی‌توانند به بروکسل بروند ولی بیلبوردی از هواوی نبینند، سفر در جاده‌های لهستان با نام هواوی همراه است، در اکثر مواقع تماشای فوتبال‌ باشگاه‌های اروپا نیز با بنرهای تبلیغاتی این برند همراه است؛ به همین دلیل می‌توان گفت تبلیغات گسترده چاپی و نصب بیلبوردهای بزرگ تبليغاتی در بسیاری از شهرهای اروپایی، یکی از راهکارهای خاص برند هواوی است که نام آن را در بین مخاطبان به صورت برجسته‌تری تکرار می‌کند.

  •   قیمت‌گذاری مناسب با ذائقه مخاطبان

راهکارهای منحصر‌به‌فردی که برند هواوی در راستای سیاست قیمت‌گذاری خود در پیش‌ گرفته است می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های مهم بازاریابی این برند به شما رود. این برند بر‌خلاف رقبای برجسته خود مانند اپل و یا سامسونگ که عموما محصولاتی با قیمت‌های بالا تولید می‌کنند، رنج قیمت‌گذاری متنوعی دارد؛ به این معنا که می‌تواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود را از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی پوشش دهد. تنوع در نحوه قیمت‌گذاری برند هواوی باعث شده است که این برند مشتریان متعددی داشته باشد که با توجه به قیمت‌های ارائه‌شده آن، محصولات متنوع آن را خریداری می‌کنند. بر این اساس می‌توان گفت این نام تجاری با ایجاد قیمت‌های متنوع، دایره مخاطبان گسترده‌ای را برای خود رقم زده است و این نکته در امر فروش و در نهایت سوددهی این برند بسیار تأثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.