عضله‌سازی با خلاقیت اضافه

0

رژیم کم‌کربوهیدرات گرفته‌اید و می‌خواهید وزن کم کرده و در عین حال عضله‌سازی کنید؟ برای این کار نیازی نیست که دور فست‌فود خوردن را خط بکشید.

رژیم کم‌کربوهیدرات گرفته‌اید و می‌خواهید وزن کم کرده و در عین حال عضله‌سازی کنید؟ برای این کار نیازی نیست که دور فست‌فود خوردن را خط بکشید.

حتی در دوران سخت رژیم‌گرفتن‌تان، می‌توانید با انتخاب درست مواد غذایی، سراغ فست‌فودهای خوش‌عطر و طعم بروید. 

برگر بخورید، اما نه ساندویچ

شما مجاز به خوردن گوشت یا مرغی هستید که قرار است با پنیر طعم‌دار شود و در کنار سبزیجات، لای نان گذاشته شود. فقط کافی است نان را از این ترکیب حذف کنید و به خوردن خوراک همبرگر اکتفا کنید.

اگر هم دلتان برای یک برش نان لک زده، حتما نان همبرگر را از وسط نصف کنید و نیمی از نان سبوسدار قهوه‌ای را همراه با خوراکی محبوبتان میل کنید. البته اگر تحمل دور‌ماندن از نان را دارید، می‌توانید دو ورق کلم یا کاهو را دور برگر بپیچید و بیشتر به رژیم غذایی‌تان وفادار بمانید.

سالاد خودتان را بسازید

حلقه‌های تخم‌مرغی که کنار کاهو و کلم می‌نشینند و با پنیر پارمسان طعم‌دار می‌شوند، در دوران رژیم کم‌کربوهیدرات می‌توانند جلوی ضعف رفتن دلتان را بگیرند.

سالادی که رویش کنجد پاشیده‌اید، به روغن زیتون آغشته کرده‌اید و با سس آوکادو طعم‌دارش کرده‌اید، گزینه خوبی برای شام شبانه شما به حساب می‌آید.

پس این سالاد رنگارنگ پروتئینی را بسازید و اضافه‌کردن برش‌های سینه مرغ گریل شده به آن را هم از یاد نبرید.

به جای برنج کینوا بخورید

اگر بدنتان نیازمند ساختن عضلات قدرتمندتر است، به جای برنج خوردن در وعده ناهار و شام، سراغ کینوا بروید.

شما می‌توانید خوراک پروتئینی خوش‌طعمتان را درست کنید و در کنارش یک فنجان کینوای پخته‌شده که با سرکه سیب‌، نمک و روغن زیتون طعم‌دار شده را هم میل کنید.

ترکیبات تازه را امتحان کنید

قرار نیست همیشه سالاد کاهو یا سزار بخورید. می‌توانید برگه‌های جوان اسفناج را با سس انار طعم‌دار کنید و کنار غذایتان بگذارید.

حالا که کربوهیدرات کمتری می‌خورید، بعید است که با سه وعده غذا خوردن در روز بتوانید احساس سیری کنید و احتمالا بین وعده صبحانه و ناهار و البته بین ناهار و شام، به خوردن یک سالاد کامل یا میان‌وعده پروتئینی نیاز خواهید داشت.

پس تا می‌توانید مواد مختلف را با هم ترکیب کنید و میان‌وعده‌های متفاوتی را بسازید.

غذاهای آجیلی درست کنید

اضافه‌کردن آجیل به سالادها و خوراک‌هایی که می‌سازید، می‌تواند شما را سیر نگه‌دارد.

همیشه مغز تخمه آفتابگران و بادام زمینی در خانه داشته باشید و حتی در زمان درست‌کردن خوراک سبزیجات، آنها را به مخلوط رنگارنگ‌تان اضافه کنید.

عصرانه حبوبات بخورید

یکی دیگر از مواد غذایی که در دوران رژیم‌گرفتن‌تان مجاز به مصرف آن هستید، حبوبات است.

ترکیب نخود پخته‌شده با روغن زیتون، تکه‌های گوجه و آبلیموی تازه، می‌تواند عصرانه خوبی را برای شما بسازد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.