سیدنی؛ هشتمین قطب قدرتمند فین‌تک دنیا

0

در استرالیا، اکوسیستم فین‌تک چند‌سالی است که رونق یافته ‌و شهرهای سیدنی و ملبورن به عنوان ۲ مرکز برای شرکت‌های فین‌تک شناخته می‌شوند. طبق تحقیقات انجام‌شده، سیدنی و ملبورن ۷۵درصد از تمام سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در استرالیا، اکوسیستم فین تک چند‌سالی است که رونق یافته ‌و شهرهای سیدنی و ملبورن به عنوان ۲ مرکز برای شرکت‌های فین‌تک شناخته می‌شوند.

طبق تحقیقات انجام‌شده، سیدنی و ملبورن ۷۵درصد از تمام سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به علاوه، این تحقیق نشان داده‌ که ایالت نیو‌ساوث‌ولز از نظر حضور شرکت‌های فین‌تک ۶۱ درصد از تمام شرکت‌های فین‌تک استرالیایی را در خود جای داده است.

اکثر آنها در سیدنی واقع شده‌اند به‌طوری‌که ۵۹ درصد از شرکت‌های فین‌تک در این شهر هستند. در مقایسه، ۲۱ درصد از شرکت‌های فین‌تک در ویکتوریا واقع شده‌اند و بسیاری از آنها در ملبورن هستند.

امروز‌ بانکداران می‌دانند که اکثر شرکت‌های فین‌تک قصد ندارند سهمی از بازار را تصاحب کنند. در عوض هدف آنها ایجاد راهکارهایی است تا بانک‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند و از این طریق انتظارات مشتریان را برآورده کرده و تجربیات مشتری را بهبود بخشند.

به نظر می‌رسد که هر روز اکوسیستم فین‌تک استرالیا در حال قدرتمند‌شدن است. در سال گذشته، یک تحقیق نشان داد که تعداد مراکز فین‌تک سیدنی از تعداد این مراکز در فرانکفورت، پاریس و توکیو بیشتر است و این شهر به عنوان هشتمین مرکز فین‌تک قدرتمند در دنیا شناخته می‌شود.

با اینکه هنوز رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ منتشر نشده، به نظر می‌رسد که سیدنی (‌و ملبورن) با مراکز فین‌تک پیشرو مانند سنگاپور و هنگ‌کنگ در رقابت تنگاتنگ باشند.

استرالیا یکی از معدود کشورهایی است که سرمایه‌گذاری‌ها با شدت قبل در آن ادامه دارد.

در این کشور طرح‌ها و اقداماتی صورت گرفته ‌مانند طرح بانکداری باز و صدور اولین گواهینامه بانکداری محدود برای ولت‌بانک که فعالیت فین‌تکی در کشور را تقویت خواهند کرد.

محققان معتقدند که صنعت خدمات مالی با تغییر و تحولات بزرگی مواجه خواهد شد؛ تغییرات مقرراتی، تمرکز جامعه روی رعایت اخلاقیات و افزایش دیجیتالی‌سازی ‌ که همگی بدین معنا‌ست که بازیکنان زیاد و قدرتمندی در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند. به علاوه فرصت‌های قابل توجهی را برای فین‌تک به وجود خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.