حسگر تعریق برای اندازه‌گیری ایمنی، متابولیسم و استرس بدن

0

حسگرهای مختلفی در حوزه فناوری‌های تناسب اندام و سلامت وارد بازار شده‌اند و این‌بار نوبت به حسگرهای تعریق رسیده است.

حسگرهای مختلفی در حوزه فناوری‌های تناسب اندام و سلامت وارد بازار شده‌اند و این‌بار نوبت به حسگرهای تعریق رسیده است.

در مقاله‌ای از دانشگاه استنفورد به یک حسگر پوشیدنی تعریق اشاره شده است که می‌تواند مواد اولیه تعریق شما را اندازه‌گیری کند. این بسته می‌تواند کورتیزول داخل عرق را بررسی کند.

میزان کورتیزول می‌تواند عملکرد مناسب غدد مربوط به تعریق را نشان دهد و نشانه‌هایی را درباره استرس عاطفی، فشار خون، متابولیسم، واکنش ایمنی و حتی تشکیل حافظه را ارائه دهد.

این حسگر به شکل یک دستگاه پوشیدنی و کششی عرضه شده که به بدن می‌چسبد. غشای پوستی به نمک داخل عرق اجازه می‌دهد که عبور کند اما کورتیزول را مسدود کرده، جمع‌آوری و اندازه‌گیری می‌کند.

آنور پارلاک، نویسنده این مقاله، می‌گوید: «ما به حسگر تعریق علاقه‌مند هستیم زیرا می‌توانند نشانگرهای زیستی مختلفی را برای شرایط فیزیولوژیکی مختلف نشان دهد. این یک رویکرد نوآورانه برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های مختلف و ارزیابی عملکرد ورزشی است.»

چالش بعدی این تیم ساخت یک بسته قابل بازیافت است. این اولین‌بار نیست که از دستگاه‌های پوشیدنی در بررسی تعریق استفاده می‌شود. دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۶ از گرافن برای ساخت سوییت‌اسمارت استفاده کرده بود.

شرکت‌هایی مانند ال‌وی‌ال و هالو وربلز نیز روی عرق برای اندازه‌گیری آب بدن استفاده کرده‌اند. هالو اج نیز عرق بدن را تجزیه و تحلیل می‌کند تا میزان آب بدن را نمایش دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.