ثبت‌نام جشنواره وب و موبایل از اول مهرماه آغاز شده

0

شایان شلیله: «ثبت‌نام اپلیکیشن‌های موبایل از طریق کافه‌بازار و سیب‌اپ انجام می‌شود. در ۱۰ روز نخست ثبت‌نام، ۴۴۴ وب سایت در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۴ اپ جدید iOSیازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران داریم. ثبت‌نام اپ‌های اندروید از طریق کافه بازار انجام می‌شود که دو روز آینده ثبت‌نام آن‌ها آغاز می‌شود.»

اولین کنفرانس خبری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، امروز ۱۷ مهرماه در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات تهران برگزار شد.

این نشست با حضور شایان شلیله، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل و دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، میلاد احرام‌پوش هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل و رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران و سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، شلیله به تغییراتی که در جشنواره یازدهم نسبت به دوره‌های قبل اعمال شده و مربوط به روند داوری و تغییر در گروه‌هاست اشاره کرد و ادامه داد: «از اوایل تابستان در دبیرخانه کارهای اجرایی یازدهمین جشنواره وب و موبایل را شروع کردیم. ثبت‌نام جشنواره از هفته اول مهرماه آغاز شده و کمیته ثبت آثار برای بررسی آثار، از امروز کار خود را شروع می‌کند. داوری اصلی از هفته آول آذرماه آغاز می‌شود و سایت‌ها در دو بخش مردمی و داوری به رای‌گیری گذاشته می‌شوند.»

هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل در رابطه با نتایج داوری بیان کرد که کاندیدها در بهمن‌ماه اعلام خواهند شد و مراسم اختتامیه، ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود و در هر گروه یک برنده اعلام خواهد شد.»

او در ادامه اشاره کرد که امسال سعی شده برای جشنواره وب و موبایل، حمایت‌های معنوی بیشتری از بخش دولتی گرفته شود آنهم به این دلیل که تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

شلیله با اشاره به اینکه ثبت‌نام اپ‌های موبایل از طریق سیب اپ و کافه‌بازار انجام می‌گیرد گفت: « در ۱۰ روز نخست ثبت‌نام، ۴۴۴ وب سایت در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۴ اپ جدید ios داریم. ثبت‌نام اپ‌های اندروید از طریق کافه بازار انجام می‌شود که دو روز آینده ثبت‌نام آن‌ها آغاز می‌شود.»

برگزاری جشنواره وب و موبایل توسط بخش خصوصی با حمایت معنوی نهادهای دولتی

الفت‌نسب، به حمایت معنوی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی و جشنواره وب و موبایل اشاره کرد و گفت:‌ «این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود اما دولت و نهادهای عمومی به عنوان حامی معنوی آن حضور دارند.»

او در ادامه به اسامی برخی حامیان معنوی یازدهمین جشنواره وب و موبایل اشاره کرد: «سازمان فناوری اطلاعات، ستاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان فناوری اطلاعات شهر تهران، اتاق اصناف تهران، اتاق بازرگانی و فرابورس از جمله حامیان معنوی این دوره از جشنواره هستند.»

دبیر جشنواره وب و موبایل ایران گفت:‌ «امسال با اجرای طرح جدید، انتظار مشارکت گسترده مردم و رأی میلیونی مردمی در جشنواره را داریم و رکوردهای خوبی در این زمینه خواهیم زد.»

اپلیکیشن‌های موبایل در جشنواره از وب‌سایت‌ها پیشی گرفتند

میلاد احرام پوش، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران در این نشست خبری به تاریخچه جشنواره وب و موبایل اشاره‌ای کرد که از سال ۸۷ این جشنواره برای بخش وب برگزار شده است و از سال ۹۲ بخش موبایل هم به آن اضافه شده.

او با اشاره به رشد چشمگیر تعداد گوشی‌های هوشمند در ایران و در نتیجه آن، اپلیکیشن‌های موبایل در ایران گفت:‌ «سال گذشته آمار اپ‌های شرکت کننده در جشنواره وب و موبایل ایران ۴۳۰۰ اپ بوده و از تعداد وب‌سایت‌ها که ۳۸۰۰ بود، بیشتر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این آمار بیشتر باشد. اپ‌های اندروید از فراوانی زیادی در سال گذشته برخوردار بودند و در حوزه ios نیز شاهد حضور اپلیکیشن‌های خوبی بودیم و امیدواریم امسال نیز در مهم‌ترین رویداد وب و موبایل ایران، شاهد حضور اپ‌های جدید و پر مخاطبی باشیم.»

فرهنگسرای فناوری اطلاعات به دنبال ایفای نقش شتابدهنده است

پوریا سیم‌چی، مدیر فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در این جلسه از فعالیت‌های این فرهنگسرا، نقش فرهنگ‌سازی آن در ترویج فناوری و اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی شهروند الکترونیک در تمام مناطق تهران صحبت کرد و گفت: «ما خود را یک شتابدهنده می‌دانیم که تمام امکانات موجود، منهای مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری تجاری را در اختیار افرادی که طرح و ایده دارند، همچنین استارتاپ‌ها قرار می‌دهیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.