به کنترل از راه دور مجهز شوید!

وقتی ماموریت می‌روید، کارمندانتان از زیر کار در می‌روند؟

0

احساس می‌کنید چرخ‌های کسب‌و‌کارتان، در نبود شما به خوبی زمانی که در سازمان حضور دارید، نمی‌چرخند؟ فکر می‌کنید کارمندانتان برای عمل‌کردن به وظایفتان، محتاج حضور مداوم و پیگیری‌های مکررتان هستند؟ شما می‌توانید با عمل‌کردن به این توصیه‌ها، به کنترل از راه دور مجهز شوید و حتی در نبودتان هم به فعالیت موثر کارمندانتان امید داشته باشید.

احساس می‌کنید چرخ‌های تان، در نبود شما به خوبی زمانی که در سازمان حضور دارید، نمی‌چرخند؟ فکر می‌کنید کارمندانتان برای عمل‌کردن به وظایفتان، محتاج حضور مداوم و پیگیری‌های مکررتان هستند؟

شما می‌توانید با عمل‌کردن به این توصیه‌ها، به کنترل از راه دور مجهز شوید و حتی در نبودتان هم به فعالیت موثر کارمندانتان امید داشته باشید.

انتظارات‌تان را دقیقا مشخص کنید

از زیر کار در رفتن کارمندان شما، گاهی به دلیل ابهامی است که درمورد مسئولیت‌هایشان وجود دارد. بعید نیست که آنها به دلیل نگرانی از اشتباه یا ناقص انجام‌دادن کارها، سراغشان نروند.

کارمندانی که از ایراد‌گرفتن‌های همیشگی شما یا در دسترس نبودنتان کلافه شده‌اند، ترجیح می‌دهند تا زمانی که مجبور به تمام‌کردن یک پروژه نیستند‌، سراغ آن نروند. آنها کوهی از کارهای انجام‌نشده را روی میزشان دارند اما چون نمی‌دانند که دقیقا چه می‌خواهید و دقیقا از چه کسی چه کاری را می‌خواهید، دل به انجام وظایف مبهم‌شان نمی‌دهند.

مقدمات کار را آماده کنید

قبل از رفتن به مرخصی یا ماموریت، در چند جلسه در خصوص پروژه‌های کاری با کارکنانتان نقد و بررسی کنید و اگر برای انجامشان نیاز به تخصیص بودجه، تبادل نامه‌های سازمانی و هماهنگی با افراد خاصی وجود دارد، قبل از رفتن همه این مقدمات را فراهم کنید. تا زمانی که شرایط فعالیت موثر را فراهم نکرده باشید، نمی‌توانید به خودکار بودن کارمندانتان امیدوار باشید.

انگیزه‌شان را نکشید

اگر نیروی کار احساس کند که عملکرد مثبت یا منفی‌اش، تفاوتی برای شما ندارد و زمانی که مشتاقانه یک کار را به انجام می‌رساند، توسط شما نادیده گرفته می‌شوند، نبودنتان را بهترین زمان برای طفره رفتن از انجام کارها می‌دانند. کارمندانی که شما را بی‌انگیزه و دلسرد ارزیابی می‌کنند، به مرور انگیزه و هیجان کارکردن را هم از دست می‌دهند.

از زیر کار در رفتن کارمندان شما، گاهی به دلیل ابهامی است که درمورد مسئولیت آنها وجود دارد. بعید نیست که آنها به دلیل نگرانی از اشتباه یا ناقص انجام‌دادن کارها، سراغشان نروند

از آنجایی که شما همیشه تلاش‌های آنها را نادیده گرفته‌اید و از کنار ایده‌هایشان به سادگی گذشته‌اید، همکاران شما حتی در مورد پروژه‌های مهم هم میلی به درست و سریع انجام دادن امور نشان نمی‌دهند و وقتی که نیستید، به جای خسته‌کردن چشم‌ها و مغزشان، ترجیح می‌دهند موسیقی محبوبشان را در سکوت دفتر کار گوش کنند.

صددرصد کارها را به آنها نسپرید

درست است که تقسیم وظایف و تفکیک مسئولیت‌ها می‌تواند به انجام درست آنها کمک کند، اما این تمام ماجرا نیست.

شما نباید به نام داشتن کارمندان توانمند و خبره، خودتان را به طور کامل از این ماجرا بیرون بکشید. اگر در جریان کارها، تنها به نظارت و مدیریت بسنده کنید و هیچ اشتیاقی برای همکاری کردن را از خود نشان ندهید، کارمندانتان وظایف خود را جدی نمی‌گیرند.

کارکنانی که احساس می‌کنند شما هم به اندازه آنها برای انجام‌شدن کارها دل می‌سوزانید، در نبود شما انگیزه بالاتری برای سالم به مقصد رساندن این بار نشان می‌دهند.

همیشه خودتان به ماموریت نروید

قرار نیست تنها کسی که مسئولیت کارهای خارج از دفتر را به عهده می‌گیرد، شما باشید. اگر نیروی کارتان برای انجام دادن یک پروژه زمان و انرژی زیادی را صرف کرده، قرار نیست خودتان نتیجه بسته‌بندی‌شده کار را در آغوش بگیرید و برای ارائه‌دادنش از شرکت بیرون بزنید.

یادتان نرود که شما با سپردن کارهای بیرون از سازمان به کارمندانتان، می‌توانید اعتماد‌به‌نفسشان را بالا ببرید و نشان دهید که روی توانایی‌هایشان حساب می‌کنید. مطمئن باشید کارمندان با اعتماد‌به‌نفسی که نسبت به انجام یک پروژه عرق دارند، در نبود شما هم کارها را به خوبی انجام می‌دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.