الوبیز ؛ شبکه‌ای از مشاوران کسب‌وکار

1

الوبیز شبکه مشاوران برتر کسب‌وکار است که امکان دسترسی به بهترین‌های کسب‌و‌کار ایران را در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند. در این پلتفرم که شامل اپ اندروید، آی‌او‌اس و نسخه تحت وب است، مشاوران در حوزه‌هایی نظیر توسعه کسب‌وکار، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، صادرات و واردات، مدیریت منابع انسانی، مالیات و امورمالی، بیمه و قانون کار، ثبت و امور حقوقی و غیره به ارائه مشاوره می‌پردازند

استارتاپ الوبیز به نشانی alobiz.ir استارتاپی است که توسط امیر براتی، حامد دانشوری و آرمان رومنا بنیانگذاری شده است.

امیر براتی و حامد دانشوری، هم‌سن و ۲۹ ساله و متولد سبزوار هستند که در سال۸۷، در دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع تحصیلات خود را شروع کرده‌اند.

امیر تحصیلات خود را در مقطع ارشد در رشته MBA در دانشگاه شریف و سپس دکترای مدیریت گرایش کارآفرینی در همان دانشگاه ادامه داده است. حامد نیز در مقطع ارشد تحصیلاتش را در رشته مهندسی صنایع  در دانشگاه شریف و دکتری خواجه نصیر ادامه داده است.

آرمان متولد ۷۲ در تهران و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرده است. پیش از اینکه الوبیز متولد شود، آنها به همراه چند تن دیگر وب‌سایت نقشاپ یا همان نقشه راه استارتاپ را راه‌اندازی کرده بودند که همچنان نیز در حال فعالیت و توسعه است.

تیم از اسفند ۹۵ برای دنبال‌کردن یک ایده در حوزه آموزش کارآفرینی تحت عنوان naghshup.ir شکل می‌گیرد. آنها در نقشاپ، نهادهای مختلف فعال در زیست‌بوم کارآفرینی را معرفی می‌کردند و ایده الوبیز، از موضوعاتی که در نقشاپ با آن مواجه بودند، در ذهنشان شکل می‌گیرد.

بعد از مدتی تصمیم می‌گیرند مشاوران را نیز در نقشاپ معرفی کنند‌ و به این فکر می‌کردند که بهتر است بخش مشاوران را به بستری پویاتر و تعاملی تبدیل کنند که در نهایت منجر به شکل‌گیری الوبیز می‌شود.

با توجه به گسترش توجه و علاقه‌مندی به مباحث مرتبط با کسب‌و‌کار و کارآفرینی در چند سال اخیر و همچنین سختی‌ها و موانع متعدد پیش‌روی کسب‌و‌کارهای نوپا و در حال گسترش، مشاوره‌های تخصصی در حوزه کسب‌وکار نیز روز‌به‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرند به صورت جدی ‌‌روی ایده الوبیز تمرکز کنند.

الوبیز شبکه مشاوران برتر کسب‌وکار است که امکان دسترسی به بهترین‌های کسب‌و‌کار ایران را در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند. در این پلتفرم که شامل اپ اندروید، آی‌او‌اس و نسخه تحت وب است، مشاوران در حوزه‌هایی نظیر توسعه کسب‌وکار، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، صادرات و واردات، مدیریت منابع انسانی، مالیات و امورمالی، بیمه و قانون کار، ثبت و امور حقوقی و غیره به ارائه مشاوره می‌پردازند.

مشاوره آسان و رایگان با الوبیز

اگر به‌تازگی کسب‌و‌کار یا استارتاپی را راه‌ انداخته‌اید و می‌خواهید به کسب‌و‌کار خود رونق دهید یا در امور مالیاتی، مالی، بیمه کمک دریافت کنید، می‌توانید از اپلیکیشن الوبیز استفاده کنید.

الوبیز بستری را فراهم آورده تا کاربران حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، با صرف هزینه بهینه و کمترین زمان، به‌راحتی از خدمات مشاوره تخصصی و نظرات متخصصان خبره بهره‌مند شوند. در حال حاضر امکان برقراری مکالمه تلفنی، هماهنگی جلسه حضوری و پرسش و پاسخ رایگان در الوبیز فراهم شده است و به‌زودی، امکان چت ویدئویی و برقراری ارتباط با مشاوران و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور نیز فراهم خواهد شد.

اپ الوبیز از اوایل مرداد ‌روی کافه‌بازار و سیب‌اپ قرار گرفته ‌و تا‌کنون حدود ۳۰۰میلیون تومان در کار هزینه کرده‌اند. در حال حاضر حدود ۱۴۰ مشاور کسب‌وکاری در الوبیز فعال شده ‌و در ۲ماه، تعداد کاربران آن به حدود ۹۰۰ نفر رسیده است. همچنین تقاضای مشاوران برای همکاری با الوبیز نیز افزایش پیدا کرده ‌و هم‌اکنون تقاضای عضویت حدود ۵۰ مشاور، در دست بررسی است.

همچنین تاکنون حدود ۷۰۰ دقیقه مشاوره در الوبیز ارائه شده است. رزرو جلسات حضوری نیز چند روزی است در الوبیز فعال شده است. آنها در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌اند. در ابتدا فکر می‌کردند قانع‌کردن مشاوران برای استفاده از الوبیز، کار سختی خواهد بود، اما مشاوران استقبال خوبی از کار داشتند. همچنین فکر می‌کردند به سختی بتوانند با نهادهای شناخته‌شده و معتبر در حوزه ارائه مشاوره ارتباط برقرار کنند‌ اما در این حوزه نیز کار خوب پیش رفت و الوبیز مورد تایید انجمن مشاوران مدیریت قرار گرفت و در حال گسترش همکاری با این انجمن و چندین شرکت مشاوره مدیریت شناخته‌شده هستند.

اما مهم‌ترین چالشی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند، نحوه برقراری ارتباط با نهادهای ارائه‌دهنده مشاوره و همکاری با آنها‌ست که علیرغم تمایل جدی که برای همکاری با الوبیز از خود نشان می‌دهند، اما پیچیدگی‌های اجرا زیاد است و امیدوارند که بتوانند به مدل‌های خوبی برای این نوع همکاری‌ها برسند.

 نحوه کار با این اپلیکیشن به شرح زیر است:

پس از دانلود و نصب الوبیز، باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا کد تایید از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

در صفحه اصلی اخبار و اطلاعات جدید در این حوزه قرار دارند. به علاوه در قسمت جست‌وجو بالای صفحه امکان جست‌وجوی مشاوران مورد نظر شما قرار گرفته است.

برای طرح سوالات عمومی، می‌توانید در قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را در بخش مربوطه برای مثال، راه‌اندازی کسب‌وکار، مالکیت معنوی، مالیات، بیمه، منابع‌ انسانی، قراردادها و غیره مطرح کنید. پس از تایید سوال شما، مشاوران الوبیز به شما پاسخ خواهند داد.

قسمت بعدی این اپلیکیشن، «مشاوره» است که در آن می‌توانید فهرست مشاوران را مشاهده کنید. این فهرست به تفکیک دسته‌بندی و حوزه تخصص نشان داده می‌شود. نام مشاور، عکس پروفایل، حوزه تخصص و هزینه دریافتی مشاور در پروفایل هر یک از مشاوران قید شده ‌و کاربر می‌تواند از همان قسمت به طور مستقیم تماس بگیرد.

درصد پاسخگویی مشاور و امتیازاتی که از کاربران دریافت کرده‌اند، در پروفایل مشاوران نمایش داده می‌شود تا به شما در انتخاب یک مشاور مناسب کمک کند.

پس از انتخاب یک مشاور کسب‌وکار و ورود به پروفایل او، کد مشاور، تخصص‌ها و حوزه‌های فعالیت مشاور، پاسخ‌هایی که به کاربران داده است‌ و نظرات کاربران درباره او ثبت شده است. در بالای این صفحه، تقویم کاری مشاور به تفکیک روز و ساعت نمایش داده شده ‌و کاربر می‌تواند روز و ساعت مورد نظر خود را رزرو کند. کاربر می‌تواند مشاور را با دوستان خود به اشتراک بگذارد، او را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کند‌ یا برای او پیام بفرستد.

برای رزرو، می‌توانید با لمس گزینه «رزرو‌کن» وارد صفحه‌ای شوید، سپس حداقل زمان مکالمه، اطلاعات تکمیلی و زمانی که مایل هستید مشاور با شما تماس بگیرد‌ را وارد کنید و منتظر شوید که مشاور با شما تماس بگیرد.

در قسمت «مشاوران من» نیز می‌توانید فهرست مشاورانی که از آنها مشاوره دریافت کرده‌اید‌ و نیز مشاوران محبوب خود را دریافت کنید. در قسمت گفت‌وگوها تمام پیام‌های ارسال شده برای مشاوران نمایش داده می‌شوند. این اپلیکیشن‌ فهرست تماس‌ها، رزروها و اطلاعات دیگر درباره شما را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید در زمان دیگر آنها را جست‌وجو و مشاهده کنید.

اما اگر می‌خواهید از خدمات مشاوره کسب‌وکار استفاده کنید، باید ابتدا حساب خود را شارژ کنید. برای این منظور، در منوی کناری گزینه شارژ حساب کاربری را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید مبلغ دلخواه خود را وارد کرده و حساب خود را شارژ کنید. پس از دریافت مشاوره، این مبلغ مشاوره از حساب شما کسر می‌شود.

همچنین صاحبان کسب‌و‌کارهای موفق و با‌تجربه می‌توانند به وب‌سایت این اپلیکیشن مراجعه کرده و به عنوان مشاور ثبت‌نام کنند تا تجربیات کاری خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

۱ دیدگاه
  1. Abas می‌گوید

    اپلیکیش بسیار کاربردی هست آقای دکتر دانش وری و همکارانشون واقعا زحمت کشیدن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.