آشپزی آسان با ایزی پز

0

با سفارش مشتری مواد اولیه تازه، باکیفیت و اندازه‌گیری‌شده به همراه دستور پخت در منزل تحویل داده می‌شود. با استفاده از این سرویس هر هفته چند شب غذاهای جدید را می‌توان تجربه کرد.در غذاهای منوی ایزی‌پز موادی به کار رفته که به راحتی در بازار  نیست و از طرف دیگر بیشتر غذاها،غذای ملل است و در رستوران‌های ایران پیدا نمی‌شود. ایزی‌پز (Easypaz) با دریافت ذائقه مشتری و ارائه غذاهای هفتگی مطابق آن و ارسال مواد اولیه تازه و باکیفیت دغدغه آشپزی را در طول هفته برای کاربر از بین خواهد برد.

در وب‌سایت Easypaz.com هر هفته تعدادی غذای جدید با محصولات فصلی معرفی می‌شود که فرناز ولوی و فرزاد حقیقت بنیان‌گذاران آن می‌گویند: «با سفارش مشتری مواد اولیه تازه، باکیفیت و اندازه‌گیری‌شده به همراه دستور پخت در منزل تحویل داده می‌شود. با استفاده از این سرویس هر هفته چند شب غذاهای جدید را می‌توان تجربه کرد. در غذاهای منوی ایزی‌پز موادی به کار رفته که به‌راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند و از طرف دیگر بیشتر غذاها غذای ملل مختلف است که در رستوران‌های ایران دیده نمی‌شوند.»

  •  با توجه به تعداد زیاد سایت‌هایی با محتوای مشابه، شما چه نیازی را بی‌پاسخ دیدید که ایده ایزی‌پز به ذهنتان رسید؟

با توجه به تعدد و تنوع ذائقه‌های هریک از افراد، اینکه چه غذایی درست کنیم که هم خوشمزه و سالم باشد و هم مواد اولیه‌اش را در خانه داشته باشیم، دغدغه همه آن‌هایی است که به طور مرتب آشپزی می‌کنند یا موقع برگشت به خانه بعد از یک روز طولانی، دنبال یک غذای راحت‌اند که پختنش نیاز به پیچیدگی خاص یا ساعت‌ها انتظار نداشته باشد. غذاهایی با دستور پخت آسان که درست کردنشان بیش از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز ندارد و جدا از آن هرکس با هر سطح از آشپزی از پس پخت آن‌ها برمی‌آید. به این نیاز تا امروز به شکل کامل پاسخ داده نشده بود.

  •  سعی کردید چه مزیت رقابتی را در طرح ایزی‌پز قرار دهید؟

ما بر کیفیت غذاها و ارتباط با تامین‌کنندگان اصلی مواد اولیه تمرکز داریم. بیشتر تیم‌هایی که در حوزه غذا و آشپزی فعالیت می‌کنند، کارشان سفارش آنلاین غذا یا تحویل غذای آماده است. می‌توانیم بگوییم که ایزی‌پز با فرستادن مواد اولیه تازه و اندازه‌گیری‌شده، از لحاظ نوع کار و ایده در ایران بی‌رقیب است.

  •  فکر می‌کنم نمونه‌های خارجی این مدل را دیده باشم.

بله، این مدل معروف به meal KIT در آمریکا و اروپا چند سالی است که در حال رشد است و کارش تحویل مواد غذایی به همراه دستورپخت آن است و هدفش معرفی یک مدل غذایی به مصرف‌کننده است.

  •  تنوع دستورهای پخت غذا و مواد اولیه آن را چطور تامین می‌کنید؟

برای تهیه غذا و دستور پخت‌ها از تیم آشپزی حرفه‌ای و سرآشپزهای ماهر استفاده می‌شود و روند کار به این صورت است که همه غذاهای منوی ایزی‌پز ابتدا توسط خود این تیم پخته و چشیده می‌شوند تا از خوب بودن طعم آن‌ها مطمئن شویم، از غذاها عکس و فیلم تهیه و در سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شود تا حق‌انتخاب‌ مشتری بیشتر باشد. مواد اولیه هم حتی‌المقدور صبح زود از بازار یا از تامین‌کنندگانی که ما با آن‌ها در ارتباط هستیم تهیه می‌شود.

  •  برآورد می‌کنم تعداد زیادی نیروی انسانی در حال همکاری با شما باشند. سرآشپز، بسته‌بند، تهیه‌کننده مواد اولیه، پیک موتوری و… چه تعداد نیروی انسانی و با چه تخصص‌هایی با شما همکاری می‌کنند؟

در حال حاضر دو بسته‌بند، یک مسئول بخش محتوا، یک نیروی فنی و مارکتینگ، دو برنامه‌نویس و سرآشپز داریم و عکاسی از غذاها را هم تا به امروز خودمان انجام داده‌ایم.

  •  محل درآمد شما از کجاست؟

در حال حاضر درآمد ما از طریق فروش بسته‌های غذایی مواد اولیه و دستور پخت آن‌هاست. بسته‌های ما حداقل ۴ نفره است و دارای تحویل رایگان برای مناطق تهران است. در صورتی که سفارش کمتر از این باشد هزینه تحویل از مشتری دریافت می‌شود. در حال حاضر با عضویت در سایت، مشتریان برای اولین سفارش دارای ۲۰ هزار تومان اعتبار هستند.

  •  چقدر از تولد ایزی‌پز می‌گذرد و تا الان چقدر مشتری جذب کرده‌اید؟

ایزی‌پز در آبان‌ماه متولد شد و در اوایل بهمن اولین فروش خود را تجربه کرد و تا الان حدود ۲۰۰ غذا فروخته است.

  •  مشتری وفادار هم دارید؟ مشتریانی که بعد از یک بار سفارش همچنان مشتری ثابت شما باقی مانده باشند؟

بله، خوشبختانه ۳۵ درصد از مشتریان ما وفادارند و سفارش‌های آن‌ها به سومین و چهارمین بار رسیده است.

  •  چه عواملی را برای وفادارسازی مشتری در سرویس‌های کسب‌وکارهای مبتنی بر وب به‌خصوص در بحث مواد غذایی مؤثر می‌دانید؟

در بحث مواد غذایی عامل کیفیت، تازگی، تنوع و البته قیمت از عوامل بسیار تاثیرگذار در وفادارسازی مشتری هستند که ما سعی در تمرکز بر روی تمامی این‌ها داشته‌ایم.

  •  برای خرید از پیش مواد غذایی، انباری در نظر گرفته‌اید؟

در حال حاضر تعداد مشتریان ما زیاد نیست و از طرف دیگر هدف ما فرستادن مواد اولیه تازه است، بنابراین داشتن انبار کمی با هدف ما منافات دارد.

  •  این فرآیند برای سرویس‌دهی شما به مشتری، که به‌مراتب از عوامل مهم سرویس‌دهی به‌خصوص در ارسال مواد غذایی است، مشکل زمانی ایجاد نمی‌کند؟

به‌جرئت می‌توانم بگویم یکی از سخت‌ترین مراحل کار ما همین قسمت بوده، اما در حال حاضر تعداد مشتریان و نیروی کاری ما آنقدر نیست که نگران این مسئله باشیم.

  •  مشتریان خود را چطور جذب می‌کنید؟ و آن‌ها چطور با شما در ارتباط هستند؟

ما از طریق کانال‌های مختلفی از قبیل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، ارسال بسته‌های نمونه، تراکت، معرفی در وبلاگ‌ها و رسانه‌ها در حال معرفی کسب‌وکار خود هستیم و مشتریان به‌صورت تلفنی و یا از طریق سایت می‌توانند سفارش‌های خود را ثبت و اعلام کنند.

  •  می‌خواهید در همین اندازه ایزی‌پز را نگه دارید؟

تمرکز استارتاپ ما حل مشکل آشپزی در منزل است و همین‌طور تنوع غذایی و غذای سالم که دغدغه افراد زیادی است. ایزی‌پز راه‌حل مناسبی در این خصوص بنا به اظهار بسیاری از مشتریانمان ارائه داده است و ما به این بیزینس با توجه به ماموریتی که دارد امیدواریم. آماده‌سازی زیرساختی برای توسعه تنوع محصولات و ارائه سرویس در شهرهای دیگر چشم‌انداز آینده بیزینس ماست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.